Новини DESPRO

10:37 | 11.05.2016

Результати регіонального е-курсу «Староста: місцевий лідер, адміністратор, представник інтересів територіальної спільноти» представлені в Дніпропетровській області: 176 практиків місцевого самоврядування успішно пройшли навчання

11 травня 2016 року в ДРІДУ НАДУ відбулася науково-практична конференція за результатами дистанційного курсу «Староста: лідер, адміністратор, представник інтересів територіальної спільноти», під час якої були підведені підсумки навчання та окреслені перспективи подальшої роботи.

13173590_895579660565210_6843056729588634344_o.jpg

Під час конференції учасники обговорили різноманітні питання функціонування інституту старост. Велику увагу під час обговорень було приділено першим діям старост. Зокрема, учасники конференції прийшли до висновків, що перші дії новообраного старости громади повинні продемонструвати його професійність, впевненість, стратегічне бачення та активну державницьку позицію щодо розвитку села чи селища, націленість на застосування сучасних стандартів, методів та інструментів розвитку території, запропонувати такі заходи для жителів села чи селища, щоб кожен міг зробити внесок у спільну справу, відчути свою причетність до питань становлення та розвитку громади. На думку учасників, це стане для жителів громади поштовхом до спільного переосмислення місії і пріоритетів громади як спільноти жителів і зорієнтує їх на ефективну співпрацю та досягнення поставлених цілей. Також було презентовано практичний посібник щодо перших кроків старост.

Представлений е-курс став одним з етапів тематичного навчання старост і активних членів громади.

13227369_895578833898626_1160176001068947075_o.jpg

Детальніше про е-курс «Староста: місцевий лідер, адміністратор, представник інтересів територіальної спільноти»

У рамках Спільноти практик місцевого самоврядування та Меморандуму про співробітництво між Дніпропетровською обласною радою та Швейцарсько-українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» (DESPRO) було підготовлено та реалізовано дистанційне навчання для посадових осіб місцевого самоврядування Дніпропетровської області за темою «Староста: місцевий лідер, адміністратор, представник інтересів територіальної спільноти». Регіональним партнером курсу виступила Дніпропетровська обласна державна адміністрація, а науковим – Дніпропетровський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, команда тьюторів і експертів якого супроводжувала навчальний процес.

Ключовими ідеями створення е-курсу були: об’єднати практиків з місцевого самоврядування Дніпропетровщини; надати можливість учасниками дистанційного навчання обговорювати найактуальніші питання розвитку територій, перспектив об’єднання громад, ролі і місця старости у процесах реформування системи влади та у питаннях місцевого розвитку, усвідомлення специфіки його діяльності; забезпечити учасникам доступ до консультування експертами різного рівня щодо особливостей впровадження інституту старости та специфіки його функціонування; створити умови для генерування учасниками курсу нових ідей у сфері вирішення проблем розвитку громад.

Цільовою аудиторією стали представники місцевого самоврядування, активні члени громади, представники громадських об’єднань Дніпропетровської області, що планують обиратися на посаду старости.

Представлений п’ятитижневий е-курс став не традиційним навчанням, а поєднав у собі елементи просвіти, консультування, створення спільнот практики(ів) та підвищення кваліфікації.

Для розвитку та активізації творчої роботи спільнот практик було використано набір інструментів е-платформи, серед яких: фасилітація обговорення на форумах; адресне спілкування тьюторів та фасилітаторів із учасниками; створення системи оцінювання (модульне тестування, оцінювання виконання практичного завдання, яке складалося із двох частин з боку тьюторів; оцінювання конструктивного спілкування на форумах з боку фасилітаторів; бали за активність протягом курсу від тьюторів; бали за активність на спеціалізованих форумах від експертів; підсумковий тест).

Підчас навчання учасники обговорили запропоновані найактуальніші питання реформування місцевого самоврядування в Україні, а саме: формування мережі інтегрованих центрів надання адміністративних послуг ОТГ, староста як посадова особа місцевого самоврядування, управлінські інструменти забезпечення результативної та ефективної діяльності старости, ресурсне забезпечення об'єднаних територіальних громад і контроль громадськості за використанням бюджетів, правові засади діяльності старости ст. 14-1 Закону України «Про місцеве самоврядування», вирішення проблем об'єднаних територіальних громад, відчуження та передача комунальної власності ОТГ. Самі учасники підняли питання: функції органів самоорганізації населення, як староста може змінити життя в селі чи селищі, чому я хочу стати старостою, повноваження, права та обов'язки старости ОТГ та ін.

Ключовою особливістю е-курсу стало розвинення практичних навичок щодо процесу об’єднання територіальних громад, формування базових компетенцій старости, використання інструментів діяльності лідера територіальної громади через виконання комплексної (дві частини) практичної вправи «Розроблення Програми діяльності старости»: 1 частина – заповнення низки шаблонів підготовки Програми діяльності старости (аналіз основних соціально-економічних характеристик розвитку територіальної спільноти села (селища); перелік проблем розвитку території, що потребують першочергового вирішення; SWOT-аналіз території села / селища), 2 частина – складання самої Програми.

Особливістю курсу стало залучення до спілкування вже обраних та діючих старост, які виступили і в ролі учасників, і в ролі експертів. Було піднято низку питань, серед яких: староста і самоорганізація населення, плюси і мінуси реформи, фінансування об'єднаних громад, можливості старости якісно вирішувати питання надання послуг громаді, співпраця із депутатами, вчинення нотаріальних дій та ін.

Загалом на курс зареєструвалося 176 учасники, серед яких 81 % представників органів місцевого самоврядування, 6,8 % – територіальної громади, 4,8 % – громадських організацій, 4,7 % – комунальних підприємств, 2 % – приватного бізнесу та 0,7 % – органів виконавчої влади.

Черговим викликом для команди е-курсу стало те, що 55 % учасників не мало досвіду дистанційного навчання. Більшість учасників були мотивовані до навчання бажанням професійного зростання (44 %), бажанням брати активну участь у процесі формування спроможних громад (36 %), планами щодо обіймання посади старости (33 %), самоосвітою (18 %). Близько 24 % учасників не мали досвіду управлінської діяльності. Однак 40 % мали бажання та сили змінювати життя своїх громад на краще.

Протягом всього навчання здійснювалося експертний супровід учасників на спеціалізованих форумах. У «Кімнаті експертів» було розглянуто понад 260 питань та відповідей, в «Кімнаті представників регіонального офісу реформ» – понад 60, в «Юридичній консультації» – понад 60.

Учасники наголосили на необхідності організаційно-методичної підтримки процесу об’єднання громад, поклавши це завдання на регіональні офіси реформ, НАДУ і її регіональні інститути.

Завершило навчання 176 чоловік. Успішно завершили курс (набрали більше 50 балів) – 113 (63 %). На Форум вражень и побажань надійшло понад 100 повідомлень зі словами вдячності та позитиву від спілкування.

Успішність курсу дозволяє рекомендувати проведення подібного навчання для представників інших областей України.


Автор – тьютор е-курсу Ольга Кірєєва 

Коротке посилання на новину: http://despro.org.ua/~x6I6M