09:18 | 28.03.2011

Проект DESPRO підвищує кваліфікаційний рівень українських викладачів з державного управління: вперше на теренах України організований семінар-тренінг з управління знаннями

Управління знаннями (УЗ) як наука та концепт залишаються маловідомими поняттями в Україні. Як міждисциплінарна навчальна дисципліна «Управління знаннями» знаходиться на початку свого становлення, проте вже викладається для приватного сектору у багатьох навчальних закладах західних країн, в програмах МВА з дистанційною формою навчання. Вивчення цієї дисципліни передбачає знайомство з теорією управління, стратегічним менеджментом, інноваційним менеджментом, управління як людськими ресурсами так і інформаційною системою організації. Багато західних країн працюють в напрямку впровадження управління знаннями і в державному секторі.

25-27 березня у Києві відбувся семінар «Вступ до управління знаннями», що був організований Швейцарсько-українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» у співпраці з Університетом прикладних наук і мистецтв Люцерну (Швейцарія) для викладачів навчальних дисциплін освітньої галузі «Державне управління» українських ВНЗ.

Семінар мав на меті ознайомити учасників як і з теоретичними засадами, так і з практичними прикладами поширення управління знаннями у приватному та публічному секторах у країнах Західної Європи, надати учасникам методичні рекомендації щодо викладання  у вищій школі відповідної навчальної дисципліни, обговорити можливості її впровадження в існуючі навчальні програми освітньої галузі «Державне управління» у формах очного та дистанційного навчання, налагодження професійних контактів українських викладачів з іноземними колегами.

27 викладачів українських ВНЗ було відібрано для участі у семінарі із більше ніж 80 отриманих заявок на участь у заході. Тренерами протягом семінару працювали Олівер Кесслер, керівник Центру Компетенції з управління громадськими і некомерційними проектами Університету прикладних наук і мистецтв м. Люцерн, Патрісія Вульф, директор з науково-дослідної роботи Інституту управління і регіональної економіки Університету прикладних наук і мистецтв м. Люцерн, Ігор Катерняк, директор ГО «Українська система дистанційного навчання». Вони ознайомили учасників із прикладами поширення управління знаннями у приватному та публічному секторах, надали їм методичні рекомендації щодо викладання  відповідної навчальної дисципліни, актуалізували потребу її впровадження в існуючі навчальні програми освітньої галузі «Державне управління» у формах очного та дистанційного навчання.

Протягом семінару були розглянуті такі питання як концепції УЗ з точки зору управління, соціології та психології, специфіка теорії та концепцій УЗ в державному секторі, проблеми УЗ, методи УЗ (у тому числі, кращі практики) – управління даними, компетенціями, відносинами. Учасники обговорили кращі практики управління знаннями, розробку проектів регіонального розвитку, особливості викладання УЗ у вищій школі. Вони також ознайомилися з системою дистанційного навчання eLearning (засобами та методами розробки, планування та організації електронних курсів) та досвідом впровадження eLearning як для приватного, так і публічного секторів в Україні.

Ще до початку семінару на веб-платформі проекту DESPRO було започатковано віртуальну професійну мережу, де учасники отримали можливість обговорювати очікування від запланованого заходу, планувати подальші кроки, обмінюватися досвідом та матеріалами. 

Завершення семінару стимулювало нові хвилі обговорення серед учасників віртуальної мережі щодо системних кроків по створенню спільноти практиків з управління знаннями, а також впровадження тем та контексту управління знаннями у дисципліни державного управління. Як зазначила одна з учасниць спільноти: «Середовище однодумців стимулює тебе, в першу чергу, до саморозвитку; по-друге, дозволяє "тримати інтелект у тонусі"; по-третє, породжує бажання робити щось корисне не тільки для себе. "Зроби світ кращим" - це суперова теза, повністю згодна!!!»



ТРЕНЕРИ
Олівер Кесслер, магістр у сфері міжнародних відносин та управління, керівник Центру Компетенції з управління громадськими і некомерційними проектами в Інституті управління та регіональної економіки при Університеті прикладних наук і мистецтв, Люцерн (Швейцарія). Очолює магістерську програму перспективних досліджень (Master of Advanced Studies – MAS) у сфері соціальних послуг та управління охорони здоров'я, директор AdmiNet - науково-дослідницької мережі в галузі державного управління. Консультує громадські та некомерційні організації й проводить дослідження у наступних галузях: стратегічне управління, управління ризиками, організаційний розвиток, лідерство та культурний розвиток, співробітництво та інновації.

Патрісія Вульф, проф., д-р політичних наук, директор з науково-дослідної роботи Інституту управління і регіональної економіки при Університеті прикладних наук і мистецтв, Люцерн (Швейцарія). Працює старшим дослідником Центру організаційних та професійних наук (ZOA) у Швейцарському федеральному технологічному інституті (ETH) в Цюріху (Швейцарія), викладає управління знаннями в Університеті Caxias do Sul (Бразилія) та Університеті Ганновера (Німеччина). Наукові інтереси охоплюють трансформацію знань та інноваційний менеджмент в соціальних системах (регіонах, організаціях, групах).

Ігор Катерняк, кандидат фіз.-мат. наук, директор ГО «Українська система дистанційного навчання», радник міського голови міста Львова з питань інноваційного розвитку регіону, автор і керівник проекту «Інноваційна весна», спрямованого на розбудову партнерства освіта-наука-бізнес-влада. Ініціатор створення Лабораторії ідей та засновник Школи Громадянської освіти. Працював радником з питань електронних послуг в Програмах ООН, експертом з дистанційного навчання для Світового Банку, Програм Європейського Союзу та Лойола коледжу, США. Цікавиться питаннями багатства культурного розмаїття, процесами креативу та генерування ідей,  управління знаннями та інноваційного розвитку.

Коротке посилання на новину: https://despro.org.ua/~uzG1l