12:42 | 21.03.2012

Завершено пілотування електронного курсу «Результативність і ефективність державного управління та місцевого самоврядування»

У рамках створення порталу Міжрегіональної інформаційно-освітньої мережі «Ефективна держава» у березні цього року було завершено пілотування дистанційного курсу «Результативність і ефективність державного управління та місцевого самоврядування». Апробація курсу проводилася в Східноукраїнському національному університеті ім. В. Даля (м. Луганськ) у рамках підготовки магістрів денної форми навчання зі спеціальності «Державна служба».

Особливістю курсу, на додачу до традиційних елементів здачі завдань, дискусійних форумів, оцінювань та он-лайн тестувань, було втілення ідеї для дизайну та сценарію електронного курсу розробленої ще під час майстерні «E-Learning та управління знаннями» в серпні 2011 р.: обговорення проблем та перспектив розвитку віртуального міста різними групами зацікавлених осіб з подальшою розробкою системи критеріїв оцінювання результативності місцевої влади. Як і планувалось, у якості основи було запропоновано обговорення проблем та перспектив розвитку віртуального міста різними групами зацікавлених осіб: Громада, Орган місцевого самоврядування (ОМС), Районна державна адміністрація (РДА), Бізнес, Засоби масової інформації (ЗМІ). Замість віртуального міста слухачам було запропоновано дослідити реальне місто: м. Гола Пристань Херсонської області (за домовленістю з Голопристанським міським головою А. П. Негрою).

Учасники курсу ознайомилися з основними підходами щодо визначення ефективності і результативності державного управління та місцевого самоврядування; положеннями концепції результативності в суспільному управлінні та складовими її реалізації; основами сучасних підходів щодо оцінювання діяльності організацій. Також вони отримали можливість навчитись застосовувати сучасні методи дослідження систем управління та діяльності органів державної влади (органів місцевого самоврядування), алгоритми оцінки їхньої діяльності; сформувати практичні навички проведення оцінювання та аудитів систем управління з метою підвищення організаційної ефективності.

Результати проведеного опитування по завершенню курсу свідчать про значний рівень задоволення учасників, зокрема:
–    загальний рівень задоволення – 95 %;
–    80 % визначили актуальність теми курсу у контексті майбутньої / нинішньої практичної діяльності;
–    значний інтерес викликало обговорення на форумах (90 % – загальні; 85 % – групові);
–    85 % вважають, що опанування матеріалу за запропонованим форматом було результативним і хотіли б у подальшому навчатись у подібному форматі;
–    75 % мають бажання продовжити спілкування у спільноті практики з інших питань.
Необхідно також зазначити, що 70 % респондентів визначили, що ефективності участі у е-навчанні сприяло попереднє вивчення модулю «Управління знаннями». До участі у форумах було запрошено декілька експертів-практиків. Завдяки присутності експертів обговорення стало більш корисним для всіх учасників.

Деякі враження від курсу:
–    «Вначале предложенная форма обучения в какой-то степени казалась необычной, но как итог получилась результативной и эффективной. Ведь за три недели обучения нам удалось усвоить три темы, представленные в виде интереснейших презентаций, ознакомиться и проработать дополнительные материалы, которые оказались не менее познавательными. Я думаю, что для всех нас это пилотное обучение будет положительным опытом... Спасибо большое создателям данного сайта, экспертам, которые принимали участие в обсуждениях, и учасникам ...»;

–    «Интересно, информативно, очень компетентный преподаватель и качественный учебный процесс! Подход к процессу обучения, как к обмену опытом - очень результативный. Не зря говорят, что процесс обучения - это процесс обоюдный, взаимный! Ведь иногда всего один необычный вопрос заставляет "генерировать" и выстраивать целую цепочку мыслей по поиску того самого первоначального звена, потянув за которое, можно вытянуть всю цепь. И уж что тогда говорить о жарких дискуссиях ...
«Ни одно занятие не прошло формально. Мы занимались в атмосфере дружелюбия и взаимопонимания. Несмотря на то, что на сайт заходили очень поздно (порой после нелегких учебных будней), но с огромным удовольствием. Дистанционный подход, на мой взгляд, очень полезная форма обучения, т.к. я не всегда бы осмелилась задать какой-либо вопрос публично, или например, правильно сформулировать свои мысли, выводы, а попадая в непринужденную обстановку, есть время осмыслить, подумать, посовещаться и задать волнующий меня вопрос, посоветоваться и знаю, что получу ответ. Спасибо!»

–    «… Ми в новій для нас формі дізналися багато чого корисного, відкрили можливості для себе, а викладачі зрозуміли, що результати дистанційного навчання не менш ефективні, ніж традиційні методи викладання...  Відчуття, що тебе почули, з тобою радяться, дають бажання знову і знову спілкуватися на сторінках форуму. Обговоренню на форумі як спільноті практик є місце в подальшому навчанні та роботі…».

Коротке посилання на новину: https://despro.org.ua/~vqDvp